Blog Denise Barhorst

29 mei 2016

ROOD voor Roze

Op 28 mei sloegen ROOD Alkmaar en ROOD Heerhugowaard de handen ineen om solidariteit te tonen bij de Alkmaarse Pride. Met ‘ROOD voor ROZE’ op de ruggen van de polo’s die we droegen, lagen de twee ROOD-groepen te dobberen bij de andere boten.

23 april 2016

Harry van Bommel debatteert over I.S.

Voor de vierenveertigste keer reisde Harry van Bommel en Younis Lutfula door Nederland om daar hun verhaal te delen met de Alkmaarse geïnteresseerden. Het beloofde een enorm bijzondere avond te worden!

7 september 2015

Red de zorg

Recente cijfers laten zien dat ieder jaar 3 miljard euro bezuinigd wordt op de zorg. Als we de laatste politieke ontwikkelingen moeten geloven zal staatssecretaris Van Rijn dit jaar en volgend jaar meer geld vrijmaken om het nu nog te lage financiële budget te vergroten. Maar wie belooft ons dat dit geld dat vrijgemaakt wordt daadwerkelijk op de juiste plek terecht komt? Wie geeft ons de zekerheid dat dit geld niet in de zakken verdwijnt voor topfuncties?

18 maart 2015

De toenemende agressie tegen NS-personeel

Wie is het niet ontgaan dat op 9 maart 2015, klokslag 9:00 de machinisten een minuut lang hun claxon lieten horen om zodoende aandacht te vragen voor de toename van agressie tegen het NS-personeel? Volgens het spoorbedrijf wordt er gemiddeld twee keer per dag geweld gebruikt tegen het NS-personeel en is de maat meer dan vol. Van geweld en agressie variërend van het uitschelden van het personeel, het denken recht te hebben op een onbetaalde treinreis, tot rondweg agressie in de meest fysieke vorm, vindt de NS zichzelf in het kader van spoedvergaderingen over hoe het nu verder moet.