Hulpdienst inloop spreekuur

Raakt u verdwaald in het woud van regels en procedures? Wordt u van het kastje naar de muur gestuurd of heeft u hulp nodig bij het aanpakken van onrecht? Mogelijk kan de Hulpdienst van de SP Alkmaar u verder helpen!

Wat doet de Hulpdienst?

De Hulpdienst is de helpende hand van de SP en voorziet leden èn niet-leden van juridische informatie en praktische hulp, zoals het aanvragen van toeslagen, invullen van formulieren, hulp bij het schrijven van bezwaarschriften en klachten naar bijvoorbeeld de woningbouw. De Hulpdienst zal daarnaast vooral haar ogen en oren openhouden voor politieke en maatschappelijke signalen, en deze gaan koppelen aan lokale acties.

Wie zijn de medewerkers en wat kan ik verwachten?

De medewerkers van de Hulpdienst zijn vrijwilligers. Zij helpen u om op te komen voor uw belangen. Komen zij mensen met eenzelfde probleem tegen? Dan zetten zij deze samen met de afdeling Alkmaar op de politieke agenda door middel van acties en parlementaire initiatieven. De Hulpdienst voert géén juridische procedures en kan niet gemachtigd worden om namens u op te treden. De medewerkers adviseren naar eer en geweten, maar u blijft zelf verantwoordelijk voor uw verweer.

Voor wie is de Hulpdienst?

De service van de Hulpdienst is gratis en voor iedereen. Dus aarzel niet als u een helpende hand kunt gebruiken! Twijfelt u of uw vraag bij de Hulpdienst thuishoort? Schroom niet en stel uw vraag! De Hulpdienst verwijst u graag door naar de juiste instantie die u verder kan helpen.

Hoe is de Hulpdienst bereikbaar?

Hulpdienst vraag

Voorbeeld 06-12345678