SP Alkmaar gaat de gemeenteraad in. SP-stemmers bedankt!

17 maart 2022

SP Alkmaar gaat de gemeenteraad in. SP-stemmers bedankt!

Het kwam al voorbij via diverse nieuwskanalen. Nog nooit was er zo’n lage opkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Iets meer dan 50 procent van de stemgerechtigden gingen door heel het land naar de stembus. Ook in Alkmaar was de opkomst maar 52,1 procent. Toch haalden wij als SP 1 zetel in de Alkmaarse gemeenteraad. En daar zijn wij heel trots op!

Wij gaan en blijven strijden
Natuurlijk hadden wij meer zetels gewild. Het aantal landelijke stemmen op onze partij slinkt al jaren en lokale partijen domineren steeds meer. Wij hadden graag anders gezien en een links blok willen vormen met linkse partijen. Maar wij gaan niet treuren. Onze stemmers hebben ons het vertrouwen gegeven en ook met 1 zetel kunnen wij een verschil maken. Het échte linkse geluid is weer terug! En des te meer motiveert dit ons om nóg beter ons best te doen en om vooral te laten zien dat wij niet alleen te zien zijn tijdens campagnetijd. De komende vier jaar gaan wij hard werken om onze doelen te realiseren en laten wij zien dat wij als landelijke partij júíst heel lokaal ingesteld zijn. Alkmaar verdient beter. En hier gaan wij voor strijden. Zowel binnen als buiten de raad.

Wij blijven actief buiten de raad
Buiten de raad blijven wij actief door onze diensten zoals de Hulpdienst en het Meldpunt Zorg actief te blijven promoten, maar ook door samen, met de inwoners, acties te voeren voor een beter Alkmaar. De SP is en blijft een actiepartij die strijdt voor onze kernwaarden: menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Dit betekent dat we zichtbaar blijven in de wijken, in gesprek blijven gaan met mensen over hun zorgen, en blijven verbinden. Weten wat er speelt is cruciaal om ons werk binnen de raad goed te kunnen en blijven doen. Dus laat vooral van je horen als je ergens mee zit!

Doe mee!
Om te blijven strijden is het belangrijk dat wij onze achterban en actief kader blijven versterken. Wil je bijdragen aan onze doelstellingen voor komende jaren? Word dan lid! Wij kunnen enthousiaste en bekwame mensen gebruiken bij onze Hulpdienst, in ons bestuur, als kaderlid dat kritisch meedenkt over ons handelen en de handen uit de mouwen steekt bij flyeren en buurten in de buurt, als onderdeel van ons mediateam en vooral om acties op te zetten. Samen kunnen we meer bereiken. Doe je mee?