Dag van de kandidaatstelling: SP doet mee!

31 januari 2022

Dag van de kandidaatstelling: SP doet mee!

De SP doet mee in Alkmaar! Na een intensieve voorbereiding door SP leden en kader in Alkmaar heeft lijsttrekker Rigo Wijdoogen op 31 januari 2022 de kieslijst officieel ingediend bij de Kiesraad in het stadhuis van Alkmaar.

Deze formele, maar uiterst belangrijke procedure zorgt ervoor dat de SP in Alkmaar weer kan meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Voor het eerst na 8 jaar afwezigheid uit de gemeenteraad.

"Alkmaar heeft wel een ècht links geluid nodig", zo omschreef tijdelijk burgemeester Emile Roemer het gemis van de SP in de gemeenteraad en deed zijn verhaal op de ledendag van 4 september 2021.

Dat was zo'n inspirerende bijeenkomst dat de daar aanwezige leden besloten om vanaf dat moment keihard te gaan werken aan een verkiezingsprogramma, een kandidatenlijst en het verzamelen van tientallen ondersteuningsverklaring om weer mee te kunnen doen met de verkiezingen.

"De volgende stap is campagnevoeren! De wijk in en bij de mensen aankloppen om hun verhaal te horen.", aldus campagneleider Brendan Ringenoldus. "We zijn lang niet echt zichtbaar geweest en de mensen moeten onze partij opnieuw leren kennen, dus de komende 6 weken zullen we elk weekend ergens in de stad zichtbaar aanwezig zijn."

Kom gerust even een praatje maken wanneer u ons campagneteam bij u in de buurt ziet flyeren!