SP in Alkmaar, omdat het moet!

Mocht er onder de Alkmaarders nog twijfel bestaan of een stevig links geluid nodig is, dan is er na het lezen van het artikel “Plannen voor beter minimabeleid in Alkmaar zijn gestrand” in het Noordhollands Dagblad maar één conclusie mogelijk: ja, en wel zo snel mogelijk. In maart 2022.

Hoe je het ook wendt of keert, met de discipelen van het neoliberale gedachtegoed, VVD, CDA en D66, is het kwaad kersen eten. Deze partijen laten zien dat zij met het breken van een belofte, gedaan tijdens de coalitieonderhandelingen, om de voorstellen van de PvdA en GroenLinks om de positie van de minima te verbeteren te steunen, niets ophebben met Alkmaarders met een laag inkomen.

Waarom? Omdat er aan de voorstellen een prijskaartje hangt, en het is glashelder dat de volgers van het neoliberalisme het geld liever uitgeven aan ongeacht welk ander doel, dan aan het verbeteren van de leefomstandigheden van een groot aantal Alkmaarders die elke maand moeten knokken om de maand door te komen en iedere cent twee keer om moeten draaien.
Het is totaal verwerpelijk dat deze partijen hun ogen wensen te sluiten voor het feit dat er in deze stad gezinnen zijn die met 16 Euro per week rond moeten komen.

Het wordt tijd, hoog tijd, dat de begrippen menswaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit weer de boventoon gaan voeren in Alkmaar. Om dat tot stand te brengen is de aanwezigheid van de SP Alkmaar cruciaal.