Raadsvragen warmtenet HVC

28 april 2024

Raadsvragen warmtenet HVC

Foto: Myko M / Unsplash

We zijn nog volop bezig met het onderzoek naar het warmtenet van HVC bij de Muiderwaardflats, maar we hebben inmiddels voldoende informatie om raadsvragen te stellen.

Zoals we in onze nieuwsbrief van april al aangaven, schoot de energierekening bij veel bewoners omhoog, duurt het lang voordat de woning is verwarmd of wordt alleen een gedeelte van de radiator warm. Steeds meer mensen geven aan dezelfde klachten te hebben. Van de gemeente Alkmaar, die aandeelhouder is van HVC, willen wij antwoorden over de werkwijze van het warmtenet in Alkmaar.

Natuurlijk willen we weten waar het warmtenet wordt en is aangelegd, maar ook hoe de kosten van het warmtenet is opgebouwd en welke tarieven er worden gehanteerd. Wordt er winst gemaakt op het warmtenet? Zo ja, wat gebeurt daar dan mee? En hoe komt het dat de radiotoren niet goed verwarmen? De antwoorden nemen we mee in ons onderzoek en uiteraard worden ze gebruikt om gericht actie te voeren. Wordt vervolgd!

Problemen met warmtenet? Vul de enquête in op alkmaar.sp.nl/energie.