Rechtbank personeel en de zorg kunnen rekenen op de SP

7 september 2015

Rechtbank personeel en de zorg kunnen rekenen op de SP

Ook afgelopen weekend is de SP Alkmaar volop te zien geweest in de stad. Vrijdag werd er door medewerkers van de rechtbank in Alkmaar gedemonstreerd tegen de voorgenomen verhuizing van een flink deel van deze rechtbank naar Haarlem. Iets dat duidelijk veel losgemaakt heeft bij het rechtbank personeel, die als de plannen tegen de afspraken in worden doorgezet het recht trager en ontoegankelijker zal maken voor de burger.

Foto: Ralph Boots

De SP-Alkmaar, SP-Heerhugowaard en de SP-Schagen hebben gezamenlijk deze medewerkers een hart onder de riem gestoken door steun te betuigen tijdens de demonstratie en het aanbieden van handtekeningen in de raadszaal van Alkmaar. De Raadszaal puilde uit van de mensen en veel rechters, advocaten, griffiers en deken lieten blijken erg blij te zijn met de steun die SP hen en de gewone rechtsbehoevende man hiermee toonde.

Foto: Ralph Boots

Zelfs Rudmer Heerema, Tweede Kamerlid voor de VVD, was hierbij aanwezig ter ondersteuning van de rechtbank en liet zodoende zien dat hij het niet eens is met de lijn die zijn fractie in Den Haag uitzet. En volledig terecht! De SP-Alkmaar is blij dat dit zelfs de interesse wekt van Tweede Kamerleden want een verdere uitholling van onze rechtsstaat zou wel eens het einde van dat laatste kunnen betekenen.

Zaterdag stond in het teken van de FNV demonstratie tegen de bezuinigingen in de zorg van 12 september. De SP-Alkmaar deed een laatste oproep aan passanten om hiernaar toe te komen. Met de kraam op de Langestraat werden nog een aantal handtekeningen opgehaald voor de volkspetitie 'Red de Zorg' waarna deze handtekeningen naar de FNV verstuurd werden. Al ruim 750 000 mensen hebben middels een handtekening hun verontwaardiging en zorgen over de bezuinigingen in de zorg geuit en komende zaterdag zal dit massaal navolging krijgen bij de demonstratie in Amsterdam.

Foto: FNV