Aanstaande Zaterdag Manifestatie Red de Zorg in Alkmaar

19 augustus 2015

Aanstaande Zaterdag Manifestatie Red de Zorg in Alkmaar

Op zaterdag 22 augustus voert de SP samen met de FNV actie tegen de bezuinigingen in de zorg. De SP vindt het schandalig dat het kabinet de zorg verder uitkleedt. Steeds meer zorg wordt er door het kabinet overgelaten aan vrijwilligers en de al aan hun limiet zittende mantelzorgers. Zijn er geen vrijwilligers of heeft de zorgbehoevende geen netwerk? Dan heeft hij/zij pech.

Het kabinet wil dat men langer thuis blijft wonen, maar bezuinigt op voorzieningen die dit mogelijk zouden kunnen maken.

Door de bezuinigingen zit gekwalificeerd personeel werkloos thuis of werken ze met kleine contracten of op zzp-basis tegen uitgeklede voorwaarden dubbel zo hard zonder noodzakelijke aandacht voor cliënten. Het gevolg van de vrije markt.

Marktwerking werkt niet in de zorg en daarom staan wij zaterdag tussen 12 en 14 uur op de gewelfde stenenbrug(ligt aan de kruising Mient/Langestraat) met een stand en een band. Komt u ook?

Tevens is er op 12 september een landelijke demonstratie in Amsterdam tegen de bezuinigingen in de zorg. U kunt zich aanmelden voor gratis vervoer via de website van de FNV: http://www.fnvvoorzorg.nl/forms/red-de-zorg-demonstratie/.