Red de zorg

8 juni 2015

Red de zorg

Op 6 juni 2015 was de Alkmaarse werkgroep van de SP weer op de Langestraat te vinden en dit gebeurde niet zomaar. Met vijf SP-leden sterk, werden er namelijk handtekeningen verzameld voor een volkspetitie. Namens de FNV en CNV is het initiatief namelijk gestart om te proberen te bezuinigingen op de zorg een halt toe te roepen.

Foto: Folkert / alkmaar.sp.nl

En dit blijkt hard nodig! Torenhoge werkdruk voor medewerkers zorgt ook voor ontzettend veel baanonzekerheid. Tijdens deze middag kwamen er namelijk veel ongeruste mensen voorbij lopen die dit initiatief zo ter harte namen, omdat zij dagelijks te maken hebben met de bezuinigingen van deze regering op de zorg. Veel mensen lieten blijken dat zij minder de ruimte krijgen om ouderen ook steun te bieden in moeilijke tijden, terwijl dat, volgens de medewerkers in de zorg, toch wel het allerbelangrijkste is. Daarom klinkt het voluit: laat de zorg menswaardig blijven!

Foto: Folkert / alkmaar.sp.nl

Voortdurend bleven er positieve reacties komen, maar beaamde ook veel mensen hoe hard deze actie nodig is. Ook waren er veel mensen die zeiden deze volkspetitie online al te hebben gesteund. Deze mensen geven aan mee te willen strijden om de zorg die in Nederland bestaat te laten berusten op kwaliteit, in plaats van kwaniteit.

Foto: Folkert / alkmaar.sp.nl

En u, steunt u deze actie ook, maar heeft u ons niet kunnen vinden in de stad? Geen zorgen, de petitie is ook online in te vullen op: http://www.fnvvoorzorg.nl/forms/volkspetitie-red-de-zorg/ Deze petitie kan tot 12 juni worden ingevuld, daarna zal deze aangeboden worden aan de Tweede Kamer.