Aftrap Provinciale Verkiezingen op Texel

24 februari 2015

Aftrap Provinciale Verkiezingen op Texel

Op 21 februari hebben 50 SP-leden, waarvan drie SP Alkmaar-leden, op Texel de nieuwe belbus (de Texelhopper) uitgeprobeerd.

TEXELFLOPPERTJE KOMT ZO! (OF NIET...)

Met wisselend succes: Zo werd lijsttreker Remine Alberts getrakteerd op een prachtige rondreis om het hele eiland te bewonderen, maar helaas is ze nooit aangekomen op haar beoogde bestemming.

Na anderhalfuur in de bus, heeft ze besloten om naar de eindlocatie van de actie te worden gebracht.

Niet alleen Remine werd slachtoffer, bij de eindbespreking werd namelijk duidelijk dat bijna iedereen al problemen had bij het reserveren voor een bus, waar op den duur een wachttijd voor stond van twaalf tot achttien minuten. En ook al had je een uur van te voren netjes een bus gereserveerd, dan nog was deze te laat. Comfortabel vervoer was het ook niet. Zo werd de bus bedoeld voor twintig passagiers, gemakkelijk volgeduwd met dertig man.

Ook de eilandbewoners reageerden erg wisselend. Zo vindt men de prijzen te hoog voor de korte afstanden. Je betaalt namelijk drie euro ongeacht de afstand, zo ook van Den Hoorn naar de boot (dit is vier kilometer). Maar ongeacht de persoonlijke ervaringen met de Texelhopper, was iedereen het erover eens dat dit voor touristen een onvriendelijke vorm van vervoer is.

Ondanks alle problemen is de SP in staat gebleken om sponzen én flyers uit te delen op verschillende locaties op het eiland.