Hulpdienst

Raakt u verdwaald in het woud van regels en procedures, wordt u van het kastje naar de muur gestuurd of heeft u hulp nodig bij het aanpakken van onrecht? Mogelijk kan de Hulpdienst van de SP Alkmaar u verder helpen!

Wat doet de Hulpdienst?

De Hulpdienst is de helpende hand van de SP en voorziet leden en niet-leden van juridische informatie en praktische hulp, zoals het aanvragen van toeslagen, invullen van formulieren, hulp bij het schrijven van bezwaarschriften en klachten naar bijvoorbeeld de woningbouw. De Hulpdienst zal daarnaast vooral haar ogen en oren openhouden voor politieke en maatschappelijke signalen, en deze gaan koppelen aan lokale acties.

Wie zijn de medewerkers en wat kan ik verwachten?

De medewerkers van de Hulpdienst zijn vrijwilligers. Zij helpen u om op te komen voor uw belangen. Komen zij mensen met eenzelfde probleem tegen? Dan zetten zij deze samen met de afdeling Alkmaar op de politieke agenda door middel van acties en parlementaire initiatieven. De Hulpdienst voert geen juridische procedures en kan niet gemachtigd worden om namens u op te treden. De medewerkers adviseren naar eer en geweten, maar u blijft zelf verantwoordelijk voor uw verweer.

Voor wie is de Hulpdienst?

De service van de Hulpdienst is gratis en voor iedereen. Dus aarzel niet als u een helpende hand kunt gebruiken!

De Hulpdienst is bereikbaar via onderstaand contactformulier of via de telefonische spreekuren.

Twijfelt u of uw vraag bij de Hulpdienst thuis hoort? Schroom niet en stel uw vraag! De Hulpdienst verwijst u graag door naar de juiste instantie die u verder kan helpen.

Telefonische spreekuren

Tijdens de telefonische spreekuren staan Volkan, Harm en Folkert u graag te woord op de volgende dagen en tijden. Niet bereikbaar? Spreek een voicemailbericht in of stuur een sms of whatsapp met een terugbelverzoek. U wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld.

Maandag: 8:00 - 13:00 Volkan 06 87 690 555
Woensdag: 19:00 - 22:00 Folkert 06 13 48 2000