Verkiezingscampagne

Algemene ledenvergadering Europees parlement

In 2024 kiest de SP voor een nieuwe kandidatenlijst voor het Europees Parlement en een nieuw partijbestuur.

Op deze ledenvergadering kan je meepraten over het voorlopige Europese verkiezingsprogramma en eigen standpunten en voorstellen inbrengen. Deze voorstellen worden na indienen op het congres in stemming gebracht.
Verder bespreken we de kandidatenlijst voor het Partijbestuur én die van het Europees Parlement.

Tot slot hebben we nog een discussie over de afgelopen verkiezingsuitslag en de toekomst van de SP.

Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Stem SP!

Congres Tweedekamer verkiezingen 2023

Congres: vaststellen kandidatenlijst en verkiezingsprogramma TK23

ALV en SP Alkmaar ledendag

Alle SP-leden in Alkmaar, Bergen, Castricum, Heiloo en Uitgeest worden uitgenodigd op de algemene ledenvergadering en aansluitend de SP-ledendag.

Momenteel worden de leden gebeld door een Alkmaars kaderlid en alle leden krijgen de uitnodiging per e-mail toegestuurd.

Politiek Café De Gasfabriek

Tijdens deze inspirerende avond gaan de lijsttrekkers van verschillende politieke partijen in gesprek over een gezonde leefomgeving, de kwaliteit van onze natuur en de toekomst van het Noord-Hollands landschap.

Een groene (en gezonde) leefomgeving: wat betekent dit voor hen, welke kansen liggen er? Hoe zien de lijsstrekkers dat? En wat gaan zij concreet doen ná de verkiezingen?

Het Grote Westfriesland Debat

Het debat is een belangrijk podium voor politici, ondernemers en andere betrokkenen om met elkaar in gesprek te gaan over de toekomst van onze regio.

Niet alleen de zeven Westfriese gemeenten betrekken we bij de organisatie van het debat, maar ook rekenen we net als de vorige keer op steun van de verschillende ondernemersclubs in onze regio.

Het debat wordt georganiseerd door Robert-Jan Knook (ANP/BNR) en Rob van Loon (SmartKickstart) namens OWF, in samenwerking met het Pact van Westfriesland en de WBG.

De Grote Verkiezingsshow – Paradiso

[UITVERKOCHT] Hoe verschillen de politieke partijen op thema’s als wonen, stikstof & klimaat? Wat doet de Commissaris van de Koning? En gaan nieuwe partijen als de BoerBurgerBeweging, JA21 & Volt iets toevoegen in de provincies?

Op maandag 6 maart, één week voor de verkiezingen, lanceert De Kiesmannen voor de vijfde keer een spetterende verkiezingsshow in Paradiso Amsterdam.

Verkiezingsdebat Fietsersbond

Vertegenwoordigers van politieke partijen krijgen de gelegenheid hun opvattingen omtrent het provinciale fietsbeleid uit te dragen en met elkaar en de zaal in debat te gaan.

Iedereen is welkom, in het bijzonder de leden van de Fietsersbond in Noord-Holland.

Amsterdams Studentendebat

Hoe gaan we om met de balans tussen groen en woningbouw? Hoe veel moet de provincie doen tegen klimaatverandering? Wat te doen met Schiphol en Tata Steel? Hoe lossen we de stikstofcrisis op? Hoe houden we het Openbaar Vervoer gaande? Allemaal thema’s die een grote impact hebben op het dagelijks leven.

ASVA organiseert namelijk in samenwerking met EOS, BSKA en SV Machiavelli een verkiezingsdebat op 28 februari in CREA. Waarbij 9 kandidaten met elkaar in discussie gaan over uiteenlopende onderwerpen die de agenda van de Provinciale Staten zullen domineren de aankomende vier jaar.